Testiran prvi regenerativni baterijski električni voz
U Australiji je u toku testiranje prvog samoodrživog voza koji će po svemu sudeći napraviti novi iskorak u teretnom transportu. Električna lokomotiva Infinity Train već je prešla 1.100 kilometara dugu rutu od Perta do Pilbare, ali očekuje je još ispitivanja. Ono što ovaj projekat izdvaja jeste da voz koristi baterijski pogon, pa ne koristi gorivo i ne emituje štetne […] Članak Testiran prvi regenerativni baterijski električni voz se pojavljuje prvo na Energetski Portal.

U Australiji je u toku testiranje prvog samoodrživog voza koji će po svemu sudeći napraviti novi iskorak u teretnom transportu. Električna lokomotiva Infinity Train već je prešla 1.100 kilometara dugu rutu od Perta do Pilbare, ali očekuje je još ispitivanja.
Ono što ovaj projekat izdvaja jeste da voz koristi baterijski pogon, pa ne koristi gorivo i ne emituje štetne gasove. Pored toga, voz se tokom vožnje ne mora povezivati na punjač. Baterijska električna lokomotiva Infinity Train je prvo teretno vozilo na svijetu koje će moći da potpuno napuni svoje baterije korišćenjem regenerativnog kočenja.
Koristeći energiju generisanu na nizbrdnim dionicama željezničke mreže lokomotiva puni svoje baterijske sisteme. Time se eliminiše potreba za dodatnom infrastrukturom za punjenje ili dodatnim izvorima obnovljive energije, što voz čini potpuno samoodrživim na povratku do mjesta utovara.
Pročitajte još:
- Poljska ulaže 1,4 milijarde eura u održivu mobilnost kroz tri nacionalna programa
- Nova dimenzija mobilnosti: U Zagrebu počela izgradnja fabrike robotaksija
- Sistem za dijeljenje električnih vozila – nov koncept u Sjevernoj Makedoniji
Lokomotivu je razvijao tim kompanije Fortescue Zero, koja se inače bavi rudarskim iskopima, ali nastoji da svoje emisije minimalizuje ulažući u interna zelena tehnološka rješenja
„Oduševljeni smo što je prototip naše baterijske električne lokomotive stigao u Pilbaru – to je značajan korak na Fortescueovom putu ka stvarnoj nultoj emisiji”, saopštila je Eli Kouts, izvršna direktorica kompanije putem društvenim mreža kompanije.
Prije nego što bude ova lokomotiva uključena u željeznički saobraćaj proći će još rigoroznih ispitivanja, a očekuje se da bi krajem godine mogla da bude uključena u saobraćaj u Pilbari.
Inovativna lokomotiva podržava cilj Fortescue Zero da do 2030. u potpunosti eliminiše upotrebu dizela, postavljajući novi standard održivosti u sektoru teške industrije.
Članak Testiran prvi regenerativni baterijski električni voz se pojavljuje prvo na Energetski Portal.
Koja je vaša reakcija?






