Prototip BMW VDX predstavljen bez kamuflaže
Nova porodica električnih automobila BMW Neue Klasse postepeno se približava svom serijskom obliku. Kako bi dodatno podigla interesovanje, kompanija BMW […] Чланак Prototip BMW VDX predstavljen bez kamuflaže се појављује прво на Auto Republika.

Nova porodica električnih automobila BMW Neue Klasse postepeno se približava svom serijskom obliku. Kako bi dodatno podigla interesovanje, kompanija BMW aktivno promoviše ne krosover, pa čak ni osnovni električni sedan koji bi trebalo da postane alternativa tradicionalnoj Seriji 3, već njegovu „vruću“ verziju. Početkom godine predstavljen je takav prototip pod nazivom BMW VDX (Vision Driving Experience), ali tada je automobil bio prekriven šarenom folijom.
Sada, uoči sajma automobila u Šangaju, sportski sedan je prikazan bez ikakve kamuflaže.
Njegov izgled ne donosi iznenađenja, jer gotovo u potpunosti ponavlja originalni koncept BMW Vision Neue Klasse od pre dve godine. Čiste bočne linije sa niskom linijom prozora i karakterističnim savijanjem zadnjeg stuba, prednji deo u stilu ajkule s masivnim prednjim spliterom i podignuti zadnji kraj sa svetlima na samom vrhu.
Ipak, za kinesku publiku VDX je umesto šarene folije dobio specijalni luminiscentni premaz koji dodatno dolazi do izražaja u mraku. Ipak, iz BMW-a naglašavaju da je reč samo o prototipu i da će se serijska verzija razlikovati od njega, iako će dizajnerska filozofija Neue Klasse ostati.
Unutrašnjost takođe još uvek nije konačna: ispod centralnog tunela vire privremeni tasteri neophodni za testiranja. Međutim, nova arhitektura prednje table pod nazivom Panoramic iDrive već je tu — s velikim ekranom multimedijalnog sistema na sredini i širokoformatnim ekranom ispod vetrobranskog stakla. Volan sa četiri kraka neobičnog oblika, prema rečima inženjera, prošao je detaljna ergonomska testiranja. Centralni tunel krase veliki fizički tasteri i ručice.
U skladu sa sportskim karakterom prototipa, ugrađena su trkačka „koritasta“ sedišta s višetačkastim sigurnosnim pojasevima, a enterijer je bogato obložen alkantarom.
Prototip BMW VDX napravljen je na novoj električnoj platformi Neue Klasse. Njena specifičnost je univerzalni upravljački modul za elektronske sisteme vozila, nazvan Heart of Joy. On je deset puta moćniji od trenutnih upravljačkih jedinica i namenjen je kontroli elektromotora, upravljanja, kočnica i sistema rekuperacije. Uz njega radi softverski paket Dynamic Performance Control.
Prema tvrdnjama proizvođača, zahvaljujući modulu Heart of Joy, sistem rekuperacije je postao 25% efikasniji. To ne samo da omogućava povrat više energije u bateriju, već i da se u 98% slučajeva izbegne korišćenje frikcionih kočnica: one su potrebne samo prilikom naglog kočenja. VDX se može pohvaliti obrtnim momentom od 18.000 Nm na točkovima i bočnim ubrzanjem do 3g. Za sada su to svi tehnički podaci.
Prvi serijski električni automobil BMW iz porodice Neue Klasse biće srednje veliki krosover koji će zameniti model BMW iX3. Njegova proizvodnja počeće u mađarskom Debrecinu već do kraja ove godine. Zatim će uslediti sedan „Nove klase“, a potom i njegova „vruća“ verzija, čiji je prototip upravo BMW VDX.
AutoRepublika
(113)
Чланак Prototip BMW VDX predstavljen bez kamuflaže се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






