Porsche Macan je pronašao više od milion (daće Bog) zadovoljnih vlasnika

Sećate li se kada su automobilski entuzijasti dizali prašinu zbog odluke Porschea da s Cayenneom uđe na tržište SUV-ova? Bilo […] Чланак Porsche Macan je pronašao više od milion (daće Bog) zadovoljnih vlasnika се појављује прво на Auto Republika.

Jul 20, 2025 - 09:41
 0  10
X
Porsche Macan je pronašao više od milion (daće Bog) zadovoljnih vlasnika

Sećate li se kada su automobilski entuzijasti dizali prašinu zbog odluke Porschea da s Cayenneom uđe na tržište SUV-ova? Bilo je to turbulentno vreme za puritance, ali istorija je pokazala da je odluka bila ispravna, barem sa komercijalne strane gledanja. Nemački proizvođač iz Cufenhauzena proširio je bazu kupaca i zabeležio rekordne prodajne rezultate.

Nakon uspeha Cayennea, Porsche je 2013. godine predstavio kompaktni SUV Macan, dodatno učvrstivši poziciju na tržištu. Danas su Cayenne i Macan najprodavaniji modeli marke, redovno zauzimajući prva mesta u godišnjim izveštajima o isporukama.


Porsche je nedavno u fabrici Porsche Werk Leipzig proizveo milioniti primerak Macana, što potvrđuje ogroman komercijalni uspeh. Za poređenje, milioniti model legendarne 911-ice sišao je s proizvodne trake još 2017. godine, čak 54 godine nakon što je debitovao.

Jubilarni Macan je električni SUV sa dva motora, ofarban u elegantnu plavu nijansu, sa dvobojnim kožnim enterijerom. Opremljen je sportskim adaptivnim sedištima, grejanim volanom s oznakom GT, kao i naprednim projekcionim ekranom (HUD) s proširenom realnošću. Sve je zaokruženo panoramskim staklenim krovom.

Macan Electric u ovoj konfiguraciji isporučuje 402 konjske snage, ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 5,2 sekunde, i dostiže maksimalnu brzinu od 220 km/h. Zahvaljujući 800-voltnom sistemu, može da se puni snagom do 270 kW, pri čemu mu je potreban oko 21 minut da se napuni od 10% do 80%. Autonomija iznosi do 612 km, što ga čini ozbiljnim konkurentom u EV segmentu.

Vlasnik ovog specijalnog modela je imao čast da preuzme vozilo direktno u centru Porsche Experience koji radi u Lajpcigu, uz dodatno uživanje na test stazi uz instruktora kompanije Porsche. Danas u Porscheovoj fabrici u Lajpcigu radi oko 5.000 zaposlenih, a osim Macana, tu se proizvodi i Panamera. Cayenne se proizvodio do 2017. godine, dok je čak i egzotična Carrera GT pravljena upravo ovde. Odluka da Macan „rodi“ u Lajpcigu doneta je još 2011. godine, kada je Porsche još uvek sopstvenim potrebama prilagođavao platformu za Audi Q5.

Veza između Macana i Audija i dalje postoji, sada kroz arhitekturu Premium Platform Electric (PPE), razvijenu u saradnji sa Audijem. Na istoj arhitekturi počivaju novi Q6 e-tron i A6 e-tron, a u budućnosti i prvi Cayenne Electric. Međutim, tražnja za vozilima s motorima SUS ostaje jaka, zbog čega Porsche smanjuje tempo svojih električnih ambicija. Kompanija je potvrdila da će klasični Cayenne ostati u ponudi najmanje još desetak godina.


Zanimljivo je da su nedavno uočeni prototipi nove generacije Macana s ugljovodoničnim motorima, što sugeriše da je Porsche možda pogrešio kada je ukinuo prethodnu generaciju sa evropskog tržišta. Nažalost, nije reč o emisijama – već o novim propisima iz oblasti sajber bezbednosti, koji su sprečili dalju prodaju originalnog Macana u EU. Ipak, u Severnoj Americi, taj model se i dalje nudi.

Od osporavane SUV avanture do električnog rekorda, Porsche Macan je postao stub marke. Uz milion prodatih jedinica i električnu budućnost u izgradnji, jasno je da Macan ostaje ključni igrač u Porscheovom portfelju, bez obzira da li brunda ili bruji.

AutoRepublika

(23)

Чланак Porsche Macan je pronašao više od milion (daće Bog) zadovoljnih vlasnika се појављује прво на Auto Republika.

Koja je vaša reakcija?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow