Porast proizvodnje i prodaje bezalkoholnog prosjeka u Evropi i svijetu

Bezalkoholni proseko (prosecco) postaje sve popularniji širom Evrope i sveta, prateći globalne trendove zdravijeg načina života i svesnijeg konzumiranja alkohola. Ovaj rastući segment tržišta osvežavajućih pića kombinuje sofisticiranost klasičnog proseka sa pogodnostima pića bez alkohola, čineći ga idealnim izborom za one koji žele uživati u ukusu penušavog vina bez posledica koje alkohol može doneti Globalni […] Ovaj članak Porast proizvodnje i prodaje bezalkoholnog proseka u Evropi i svetu se pojavio prvo na TU magazin.

Maj 16, 2025 - 16:45
Maj 16, 2025 - 16:46
 0  8
Porast proizvodnje i prodaje bezalkoholnog prosjeka u Evropi i svijetu

Bezalkoholni proseko (prosecco) postaje sve popularniji širom Evrope i sveta, prateći globalne trendove zdravijeg načina života i svesnijeg konzumiranja alkohola. Ovaj rastući segment tržišta osvežavajućih pića kombinuje sofisticiranost klasičnog proseka sa pogodnostima pića bez alkohola, čineći ga idealnim izborom za one koji žele uživati u ukusu penušavog vina bez posledica koje alkohol može doneti

Globalni trendovi koji podstiču rast

Porast potražnje za bezalkoholnim pićima deo je šireg trenda poznatog kao sober curious pokret. Sve više potrošača, posebno mlađe generacije, svesno smanjuje unos alkohola u svakodnevnom životu. U 2024. i 2025. godini, tržišta u Nemačkoj, Velikoj Britaniji i skandinavskim zemljama beleže rekordan porast prodaje bezalkoholnog vina, uključujući i bezalkoholni proseko.

Prema istraživanju kompanije IWSR Drinks Market Analysis, prodaja bezalkoholnih i niskokaloričnih vina porasla je za više od 30% u Evropi u poslednje dve godine. Očekuje se da će do 2027. godine ova kategorija rasti po godišnjoj stopi većoj od 7%, pri čemu bezalkoholni proseko prednjači kao najpopularnija varijanta.

Evropa kao lider u proizvodnji

Italija, domovina proseka, i dalje drži vodeće mesto u inovacijama na ovom polju. Mnoge poznate italijanske vinarije, poput Freixenet, Bottega i Casa Gheller, uvele su bezalkoholne verzije svojih popularnih etiketa kako bi se prilagodile novim zahtevima tržišta. Nove tehnologije za dealkoholizaciju omogućavaju očuvanje bogatog ukusa i aromatičnog profila, čineći bezalkoholni proseko kvalitetnom alternativom tradicionalnom.

Pored Italije, Španija, Francuska i Nemačka ulažu značajna sredstva u proizvodnju niskokaloričnih i bezalkoholnih penušavih vina. Pojavljuju se i brojni startapi i brendovi specijalizovani samo za bezalkoholna pića, što doprinosi raznovrsnosti ponude.

Širenje tržišta van Evrope

Van evropskog kontinenta, bezalkoholni proseko beleži rast u Severnoj Americi, Australiji i Aziji. U SAD-u, potrošači sve češće biraju pića sa niskim udelom alkohola zbog zdravlja, regulative na radnim mestima i društvenih promena. Restorani, barovi i hoteli uvode bogatije „zero proof“ menije u kojima bezalkoholni proseko igra važnu ulogu.

U Aziji, tržišta poput Japana i Južne Koreje primećuju porast interesovanja za sofisticirana bezalkoholna pića, naročito među urbanim profesionalcima.

Ključni kaktori uspeha

  • Zdravstvena svest – Sve više potrošača vodi računa o unosu kalorija i alkohola
  • Pristupačnost i ukus – Moderni procesi dealkoholizacije poboljšali su kvalitet proizvoda
  • Marketing i imidž – Bezalkoholni proseko se ne prodaje kao zamena, već kao moderan izbor
  • Regulatorni podsticaji – U nekim zemljama bezalkoholna vina ne podležu istim ograničenjima kao alkoholna, što olakšava distribuciju

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

Bezalkoholni proseko više nije samo nišna opcija, već ozbiljan konkurent tradicionalnim penušavim vinima. Kako se trend zdravijeg života i svesne potrošnje širi, očekuje se da će ova kategorija nastaviti da beleži rast kako u Evropi, tako i na globalnom nivou. Proizvođači koji prepoznaju značaj inovacija i kvaliteta u ovoj oblasti imaće značajnu prednost na tržištu budućnosti.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Ovaj članak Porast proizvodnje i prodaje bezalkoholnog proseka u Evropi i svetu se pojavio prvo na TU magazin.

Koja je vaša reakcija?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow