Počela otkazivanja kineskih teretnih brodova
Američki uvoznici obaviješteni su o povećanju otkazanih isplovljavanja teretnih brodova iz Kine. The post Počela otkazivanja kineskih teretnih brodova appeared first on Capital.ba - Informacija je capital.

VAŠINGTON/PEKING – Američki uvoznici obaviješteni su o povećanju otkazanih isplovljavanja teretnih brodova iz Kine dok prekookeanski prevoznici pokušavaju da uravnoteže povlačenje narudžbina koje je rezultat tarifa predsjednika Trampa i eskalacije tenzija u trgovinskom ratu.
Kompanija HLS Group zabilježila je ukupno 80 praznih ili otkazanih isplovljavanja iz Kine.
U nedavnoj bilješci klijentima piše da su, s trgovinskim ratom između Kine i SAD-a koji je doveo do pada tražnje, prevoznici počeli da obustavljaju ili prilagođavaju transpacifičke usluge.
Velika prekookeanska asocijacija za teretni prevoz ONE “suspendovala je do daljnjeg” rutu koju je prethodno planirala da vrati u maju, a koja bi uključivala luke Ćingdao, Ningbo, Šangaj, Pusan, Vankuver i Takomu.
U međuvremenu, na postojećoj ruti planirano je otkazivanje pristajanja u luci Vilmington, Sjeverna Karolina.
Uticaj smanjenog kontejnerskog teretnog prometa ka Sjevernoj Americi biće značajan za mnoge karike u privredi i lancu snabdijevanja, uključujući luke i logističke kompanije koje transportuju robu.
Ako bi svaka plovidba nosila između 8.000 i 10.000 TEU-a (jedinica ekvivalenta dvadeset stopa), to bi bilo jednako padu teretnog prometa od između 640.000 i 800.000 kontejnera, što bi dovelo do smanjenog rada dizalica u lukama, nižih pristojbi koje se mogu naplatiti i pada preuzimanja kontejnera i transporta kamionima, željeznicom i skladišta za skladištenje.
Svjetska trgovinska organizacija upozorila je u srijedu da su se izgledi za globalnu trgovinu “naglo pogoršali” nakon Trampovog plana o tarifama.
Dionice JB Hunta pale su na najniži nivo od novembra 2020. nakon komentara tokom razgovora o prihodima te kamionske kompanije, u vezi sa neizvjesnošću izazvanom tarifama, prenosi SEEbiz.
“Nemamo način da znamo koliko će ovaj pad narudžbina biti značajan u rasporedu plovidbi”, rekao je Alan Marfi, izvršni direktor kompanije Sea-Intelligence.
“Nema modela za ekstrapolaciju ovoga. Ono što vam mogu reći jeste da je većina kontejnera na brodovima koji opslužuju trgovačke rute između Azije i SAD-a iz Kine. Nećemo ići ka nultom broju kontejnera, ali ćemo vidjeti pad količine, i kao rezultat toga, u budućnosti ćemo svjedočiti najavljenom velikom talasu praznih isplovljavanja”.
Kina čini približno 30 odsto ukupnog kontejnerskog uvoza SAD-a (pad sa 37 odsto u 2018), ali i dalje čini približno 54 odsto ukupnog kontejnerskog uvoza SAD-a iz Azije (pad sa 67 odsto iz 2018).
Brus Čan, direktor za globalnu logistiku i buduću mobilnost u kompaniji Stifel, rekao je da je tarifna politika stvorila značajnu neizvjesnost kada je riječ o potrošačkoj tražnji, te da trgovci na malo konzervativno pozicioniraju svoje poslovanje sa zalihama – posebno imajući u vidu “ožiljak” od nedavnog talasa pretjeranog skladištenja nakon krize u lancu snabdijevanja izazvane kovidom od 2021. do 2022.
“Ta se nesigurnost počinje očitovati u praznim plovidbama kontejnerskih brodova na glavnim istočnim transpacifičkim rutama, po našem mišljenju, otvarajući potencijal za dvocifren pad dolaznog kontejnerskog uvoza već sljedećeg mjeseca”, rekao je.
Obim rezervacija od posljednje sedmice marta do prve sedmice aprila na globalnim i američkim trgovačkim rutama naglo je opao, prenosi Bankar.me.
Zabilježen je značajan pad rezervacija u nekoliko kategorija, uključujući odjeću i modne dodatke; i vunu, tkanine i tekstil – obje grupe bilježe pad od preko 50 odsto.
Glavne kategorije proizvoda iz Kine koje se prevoze kontejnerima uključuju odjeću, igračke, namještaj i sportsku opremu, a svi oni podliježu visokim tarifama. Bankar.me
The post Počela otkazivanja kineskih teretnih brodova appeared first on Capital.ba - Informacija je capital.
Koja je vaša reakcija?






