Nova AI tehnologija obnavlja litijum-jonske baterije
Istraživači iz Kine pronašli su način kako se produže život litijum-jonskim baterijama koje se koriste u električnim vozilima. Metoda obnove istrošenih baterija do pune funkcionalnosti će smanjiti količinu otpada i učiniti elelektrična vozila više ekološki prihvatljivim. Ova metoda, primijenjena u obliku injekcije, značajno produžava vijek trajanja ćelija i omogućava im da rade skoro kao nove, a […] Članak Nova AI tehnologija obnavlja litijum-jonske baterije se pojavljuje prvo na Energetski Portal.

Istraživači iz Kine pronašli su način kako se produže život litijum-jonskim baterijama koje se koriste u električnim vozilima. Metoda obnove istrošenih baterija do pune funkcionalnosti će smanjiti količinu otpada i učiniti elelektrična vozila više ekološki prihvatljivim.
Ova metoda, primijenjena u obliku injekcije, značajno produžava vijek trajanja ćelija i omogućava im da rade skoro kao nove, a istraživanje je objavljeno u časopisu Nature. Istraživači su uz pomoć AI aplikacije razvili molekulu koja se može ubrizgati u istrošenu bateriju, a da pritom ne narušava njenu funkciju i ostaje kompatibilna sa svim materijalima.
Dopunjavanje litijuma pomoću novih organskih litijumskih soli, predstavljeno je na nedavnom Međunarodnom sajmu i konferenciji o baterijskoj tehnologiji u Šenženu, na kojem se predstavilo više od 3.000 kompanija iz sektora novih izvora energije iz cijelog svijeta.
Pročitajte još:
- Od Evrope do Azije – koji su vodeći standardi za baterije i punjače
- Veliki planovi za baterije u Evropi – da li će se ostvariti?
- Rumunija se usmjerava na proizvodnju i reciklažu baterija
Za razliku od tradicionalnih metoda dopunjavanja litijuma, kao što su dodavanje metalnog litijuma na anodu, što često izaziva nuspojave ili upotreba anorganskih materijala za dopunu litijuma na katodi, što može negativno uticati na performanse baterije, trifluorometansulfinat litijuma nudi rješenje sa teoretskim specifičnim kapacitetom od 191 mAh/g i niskim naponom razlaganja od 3,8 V, pri čemu se potpuno razlaže tokom procesa formiranja baterije.
Ova tehnologija primjenljiva je u različitim scenarijima, uključujući dopunu litijuma kroz elektrolit, dopunu katode i popravku baterija. Ne zahtijeva izmjene na postojećim proizvodnim linijama, proces je jednostavan, troškovi su kontrolisani i tehnologija je već spremna za industrijsku primjenu. Tehnologija je rezultat saradnje između Yongtai New Energy i Univerziteta Fudan.
Inače, standardne litijum-jonske baterija traju od osam do 12 godina, nakog čega im kapacitet pada ispod 80 odsto prvobitne vrijednosti. Kako navodi Scientific American, baterija čini oko 40 odsto ukupne cijene novog električnog vozila, što predstavlja i ogroman ekonomski teret za vlasnike.
Članak Nova AI tehnologija obnavlja litijum-jonske baterije se pojavljuje prvo na Energetski Portal.
Koja je vaša reakcija?






