Može li vještačka inteligencija natjerati učenika na učenje?
'Da li bi vještačka inteligencija napokon mogla odgovoriti na onu vječitu roditeljsku molitvu kako natjerati dijete da uči?' Ovo nije scena iz naučnofantastičnog filma, već svakodnevica učionice u Owensborou, gdje je uč


'Da li bi vještačka inteligencija napokon mogla odgovoriti na onu vječitu roditeljsku molitvu kako natjerati dijete da uči?' Ovo nije scena iz naučnofantastičnog filma, već svakodnevica učionice u Owensborou, gdje je učiteljica Jennifer Wester uvela ChatGPT u borbu sa najtvrdoglavijim učenicima.
Wester je eksperimentisala sa ChatGPT-jem, vještačkom inteligencijom koja može formulisati zadatke, vježbe i čak odgovarati na učenikova pitanja brzinom i fleksibilnošću kakvu dosad nije viđela u obrazovanju.
- Učenici dobijaju momentalnu povratnu informaciju, što ubrzava proces usvajanja znanja.
- Motivacija za učenje raste kada učenici komuniciraju sa digitalnim 'učiteljom' u realnom vremenu.
- AI može personalizovati pristup svakom djetetu, prilagođavajući zadatke prema interesovanju i stepenu znanja.
'Jedan od mojih učenika, poznat po upornoj nezainteresovanosti, počeo je sam postavljati dodatna pitanja upravo zahvaljujući interakciji sa ovim digitalnim alatom', navodi Wester.
Ali, koliko ova nova pedagogija zaista može promijeniti duboko ukorijenjene navike djece i, još važnije, da li roditelji i nastavnici imaju dovoljno povjerenja u algoritme da ih puste do srca obrazovanja? Vrijeme će pokazati da li je ovo prekretnica ili samo još jedan prolazni trend. Do tada, ostaje neodgovoreno pitanje: Šta će ljudski faktor značiti u učionici budućnosti?
Koja je vaša reakcija?






