Kraj njemačkog sna na četiri točka: VW prodaje više kobasica nego auta
Volkswagen Grupa, simbol njemačke automobilske industrije i jedan od najvećih svjetskih proizvođača automobila, nalazi se u dubokoj krizi. Najnoviji izvještaji pokazuju ozbiljne strukturne probleme, pad prodaje i profita, dok konkurencija iz Kine i geopolitičke tenzije dodatno opterećuju poslovanje. Volkswagen je u 2024. godini zabilježio pad neto profita od gotovo 30 posto, dok je prodaja u [...] The post Kraj njemačkog sna na četiri točka: VW prodaje više kobasica nego auta appeared first on Biznis Info.

Volkswagen Grupa, simbol njemačke automobilske industrije i jedan od najvećih svjetskih proizvođača automobila, nalazi se u dubokoj krizi. Najnoviji izvještaji pokazuju ozbiljne strukturne probleme, pad prodaje i profita, dok konkurencija iz Kine i geopolitičke tenzije dodatno opterećuju poslovanje.
Volkswagen je u 2024. godini zabilježio pad neto profita od gotovo 30 posto, dok je prodaja u Kini – nekada najvažnijem tržištu – pala na najniži nivo u više od decenije. Kineski proizvođači električnih vozila, predvođeni BYD-om, preuzeli su primat, što ozbiljno ugrožava poziciju VW-a na najvećem svjetskom tržištu automobila.
Pored tržišnih turbulencija, kompanija se suočava s unutrašnjim problemima. Troškovi rada i proizvodnje u Njemačkoj ostaju visoki, a kapaciteti su nedovoljno iskorišćeni. Čak i uz investicioni plan vrijedan 165 milijardi eura u narednih pet godina – usmjeren na elektrifikaciju, digitalizaciju i autonomnu vožnju – menadžment priznaje da transformacija ide sporije nego što bi trebalo.
Osim toga, Porsche koji je dio VW grupacije odlučio je da ugasi kompaniju za baterije Cellforce i otpusti skoro sve zaposlene. Sa Cellforceom, Porsche i matična kompanija Volkswagen (VW) željeli su da naprave veliki iskorak na tržištu elektromobilnosti.
Ova odluka predstavlja ozbiljan finansijski udarac. VW je uložio nekoliko milijardi eura u Cellforce, očekujući da će upravo ova firma donijeti tehnološke inovacije koje bi omogućile koncernu da sustigne konkurenciju u proizvodnji električnih automobila.
Bolni rezovi: Desetine hiljada radnih mjesta na udaru
Kako bi se prilagodio novim okolnostima, Volkswagen planira smanjiti kapacitete u Njemačkoj za 750.000 vozila godišnje i otpustiti do 35.000 radnika do 2030. godine. Prva faza restrukturiranja već je odnijela 7.000 radnih mjesta.
Dodatni izazov predstavljaju visoke američke carine od 27,5 posto, koje prijete da dodatno opterete likvidnost i profitabilnost grupacije. Predviđa se da bi neto likvidnost mogla pasti na 31–33 milijarde eura, što dodatno sužava manevarski prostor za ulaganja i inovacije.
Kobasice umjesto automobila
U simboličnom, ali i zabrinjavajućem obratu, Volkswagen je u 2024. godini prodao više svojih kultnih currywursta (8,5 miliona) nego automobila (5,2 miliona). Vijest je privukla pažnju javnosti i postala simbol stanja u kojem se kompanija nalazi — dok se automobilski div bori za konkurentnost, njegova najprofitabilnija “linija proizvoda” nije vozilo, već kobasica.
Put ka oporavku?
Pred Volkswagenom je period radikalnih promjena. Kompanija ulaže u električna i jeftinija vozila, planira nove modele do 2027. godine, te restrukturira globalne operacije.
No, pitanje ostaje: može li njemački gigant uhvatiti korak s agilnijom i jeftinijom kineskom konkurencijom te prebroditi geopolitičke turbulencije?
Volkswagen danas više nego ikada oslikava izazove evropske industrije – između visokih troškova, političkih pritisaka i tržišta koje se mijenja brže nego ikada.
Preuzimanje teksta dozvoljeno uz obavezno navođenje izvora i postavljanje linka ka originalnom tekstu na BiznisInfo.ba
The post Kraj njemačkog sna na četiri točka: VW prodaje više kobasica nego auta appeared first on Biznis Info.
Koja je vaša reakcija?






