Kina gradi novu rutu do Evrope
Kina je započela ambiciozni infrastrukturni projekat kojim želi stvoriti kopnenu alternativu Sueckom kanalu. The post Kina gradi novu rutu do Evrope appeared first on Capital.ba - Informacija je capital.

PEKING – Kina je započela ambiciozni infrastrukturni projekat kojim želi stvoriti kopnenu alternativu Sueckom kanalu.
Radi se o željezničkom koridoru koji povezuje unutrašnjost najmnogoljudnije zemlje svijeta s evropskim tržištem, zaobilazeći ključne pomorske rute i geopolitičke rizike.
Centar projekta nalazi se u Chongqingu, megapolisu sa preko 30 miliona stanovnika, koji se ubrzano razvija u globalno industrijsko i logističko čvorište.
Ovaj grad već proizvodi oko trećinu svjetskih laptopa i četvrtinu kineskih automobila, što ga čini idealnom polaznom tačkom za brzi transport robe prema Evropi.
Nova željeznička ruta omogućava da teret iz jugoistočne Azije stigne u Chongqing za samo pet dana, dok se iz Kine do evropskih tržišta isporuke mogu obaviti za manje od dvije sedmice.
To znači uštedu od 10 do 20 dana u poređenju sa tradicionalnim brodskim putem preko Sueskog kanala.
Zaobilazak pomorskih rizika
Glavni cilj Pekinga je smanjenje zavisnosti od pomorskih puteva koji prolaze kroz strateške tačke poput Sueckog kanala, Hormuškog moreuza i Malakanskog prolaza, nad kojima Zapad ima značajnu kontrolu.
Posljednjih godina globalni lanci snabdijevanja suočeni su sa nizom kriza – od pandemije i trgovinskog rata SAD-Kina, do rata u Ukrajini i napetosti u Južnom kineskom moru.
U tom kontekstu, “kopneni Suecki kanal” predstavlja strateški potez kojim Kina diversifikuje transportne pravce i štiti svoje industrijske kapacitete od mogućih blokada.
Geopolitički kontekst i konkurencija
Ovaj projekat dio je šire kineske inicijative „Pojas i put“ (Belt and Road Initiative).
Pored njega, Kina razvija i takozvani „Srednji koridor“, kopnenu rutu koja preko Kazahstana i Kaspijskog mora vodi do Evrope, zaobilazeći Rusiju.
Ipak, taj koridor još uvijek ima izazove vezane za carine, troškove i nedostatak savremene infrastrukture.
Zapadni analitičari smatraju da će nova željeznička ruta dodatno ojačati kineski uticaj u Evroaziji i pružiti Pekingu političku polugu u odnosima sa Evropom.
Evropske kompanije, s druge strane, dobijaju bržu i pouzdaniju opciju za transport robe, što bi moglo smanjiti zavisnost od pomorskih isporuka.
Jačanje pozicije supersile
Iako je projekat obećavajući, stručnjaci upozoravaju na niz izazova:
“Kopneni Suecki kanal” mogao bi da promijeni globalnu trgovinu, slično kao što je pravi Sueski kanal to učinio u 19. vijeku.
Ako projekat uspije, Evropa će dobiti brži i sigurniji transportni koridor, dok će Kina dodatno učvrstiti svoju poziciju ekonomske supersile.
Za sada, svijet pažljivo prati razvoj događaja, svjesni da svaki novi kilometar pruge u srcu Kine ima potencijal da preoblikuje globalne trgovačke tokove. biznisinfo.ba
The post Kina gradi novu rutu do Evrope appeared first on Capital.ba - Informacija je capital.
Koja je vaša reakcija?






