BMW razvija „Novu klasu“ od nule, a softver postaje osnova automobila
Sa „Novom klasom“ električnih automobila BMW otvara možda najvažnije poglavlje u svojoj savremenoj istoriji. Mike Rajhelt, projektni menadžer ovog gigantskog […] Чланак BMW razvija „Novu klasu“ od nule, a softver postaje osnova automobila се појављује прво на Auto Republika.

Sa „Novom klasom“ električnih automobila BMW otvara možda najvažnije poglavlje u svojoj savremenoj istoriji. Mike Rajhelt, projektni menadžer ovog gigantskog poduhvata, objašnjava za Automobilwoche: „Arhitekturu smo razvili na praznom listu papira“.
Drugim rečima, nema više oslanjanja na postepene evolucije postojećih rešenja – BMW kreće ispočetka i osmislio je pravi software-defined vehicle, vozilo u kojem je softver u centru razvoja.
Suština promene je potpuno nova elektronska platforma. Umesto dosadašnjih brojnih kontrolnih jedinica, centralni visokoperformantni računari – u BMW-u ih zovu „Superbrains“ – preuzimaju glavnu ulogu.
„Računarska snaga sada je višestruko veća nego do sada“, objašnjava Rajhelt. To omogućava da se upravljanje vozilom, asistencija vozaču, multimedija i senzori po prvi put povežu u jedinstven, integrisani sistem.
Prvi model koji će to predstaviti biće BMW iX3 Nove klase. Sa kontrolerom „Heart of Joy“ i novim sistemom iDrive X, uz panoramski ekran, kupci dobijaju digitalni kokpit koji se stalno unapređuje putem softverskih ažuriranja. „Softver više nije samo dodatak, on je temelj naših vozila“, naglašava Rajhelt.
Kod sistema asistencije vozaču BMW želi da podigne standard. U saradnji sa Qualcommom u iX3 stiže sistem autonomije nivoa 2+, koji omogućava vožnju bez ruku na volanu na autoputu. „Više ne pričamo o viziji, već o ponudi spremnoj za tržište“, kaže Rajhelt.
Još jedna važna stvar – Nova klasa biće cenovno pozicionirana bliže klasičnim automobilima sa motorima SUS.
Na sajmu IAA Mobility u Minhenu, poruke BMW-a upućene su kupcima, medijima i političarima. Generalni direktor Oliver Cipze već na otvaranju istakao je da će budućnost mobilnosti zavisiti od „sposobnosti da se savladaju nove tehnologije i razumeju potrebe kupaca širom sveta“. Nova klasa je, dakle, mnogo više od novog elektroautomobila – ona donosi novu industrijsku logiku u kojoj softver ima primat nad hardverom, a sistemi asistencije vrednuju se više od idealnih spojeva karoserije.
Ipak, BMW ostaje veran strategiji otvorenosti za različite pogone. Dok je Nova klasa zamišljena isključivo kao električna, kompanija paralelno nastavlja da razvija i benzince, plug-in hibride i vodonične modele. Ova „multifunkcionalnost“ omogućava fleksibilnost na svetskim tržištima, ali često nailazi na kritike u Evropi.
Održivost će biti ključna tema. Efikasnije baterije, kraće vreme punjenja i manja emisija CO₂ trebalo bi da Novu klasu pretvore u simbol ekološke premijum mobilnosti. Do 2027. planirano je lansiranje oko 40 novih ili osveženih modela, od kojih će većina koristiti ovu novu arhitekturu.
„Ne pravimo samo sledeću generaciju električnih automobila. Mi gradimo pravo softverski definisano vozilo“, zaključuje Rajhelt.
BMW i Mercedes ovim tehnološkim iskoracima pokušavaju da sustignu azijske rivale – posebno kineske proizvođače – ali i pionira Teslu. Ipak, dok se u Evropi hvale tehnologijom za brzo punjenje napona 800 V, kineski Xpeng već nudi automobile sa gotovo duplo većim performansama punjenja, i to po nižoj ceni.
AutoRepublika
(4)
Чланак BMW razvija „Novu klasu“ od nule, a softver postaje osnova automobila се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






