Hyundai razvija novu generaciju hibridnih pogonskih sklopova

Paralelno sa razvojem električne game, Hyundai radi i na obnavljanju hibridnih modela. Tako korejski proizvođač otkriva novu pogonsku grupu koja […] Чланак Hyundai razvija novu generaciju hibridnih pogonskih sklopova се појављује прво на Auto Republika.

Apr 29, 2025 - 06:09
 0  10
Hyundai razvija novu generaciju hibridnih pogonskih sklopova

Paralelno sa razvojem električne game, Hyundai radi i na obnavljanju hibridnih modela. Tako korejski proizvođač otkriva novu pogonsku grupu koja kombinuje dva elektromotora i jedan motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Ova tehnologija opremiće sledeću generaciju modela Kona već 2026. godine.

Između lansiranja gradskog modela Inster početkom godine, restilizacije Ioniqa 6 i nedavne najave razvoja sopstvenih čvrstih baterija, vesti o Hyundaiju poslednjih meseci uglavnom su vezane za potpuno električna vozila. Takođe, pomenut je i vodonik, sa diskretnijim nastupom, kroz model Nexo druge generacije predstavljen početkom aprila. Ipak, korejski proizvođač se nije odrekao razvoja hibridnih pogonskih sistema, koji bi i dalje trebalo da čine najveći deo prodaje.

Nova arhitektura biće predstavljena već ove godine, a zatim postepeno primenjivana na čitavu gamu. Predviđena su različita nivoa snage: od 100 do 300 konjskih snaga za benzinske motore, pokrivajući tako praktično sve segmente na tržištu. Ova nova motorizacija, nazvana TMED-II, koristiće se i kod brendova Kia i Genesis).

Ova nova mehanika (bez spoljnog priključka za punjenje) funkcioniše po principu koji je između serijskog i paralelnog hibrida, slično onome što već koristi Toyota. U zavisnosti od faze vožnje, pogon obezbeđuje ili benzinski motor (četvorocilindarski turbo motor od 1,6 l ili 2,5 l) potpomognut elektromotorom, ili isključivo elektromotor.

Drugi, slabiji elektromotor, ugrađen u transmisiju, služi za pokretanje benzinskog motora i kao generator (regenerativno kočenje, punjenje baterije pri konstantnoj brzini…). Iako za sada nisu saopšteni konkretni podaci o performansama elektromotora i kapacitetu baterija, Hyundai je najavio neke nove funkcije, kao što su punjenje uređaja iz vozila (V2L) i mogućnost korišćenja klima uređaja dok je vozilo parkirano.

Palisade, veliki SUV rezervisan za tržište Severne Amerike i nedostupan u Evropi, biće prvi model koji će koristiti ovu novu tehnologiju već ove godine. Biće opremljen velikim benzinskim motorom od 2,5 l, uz kombinovanu snagu od 334 KS (od čega 72 KS i 17 KS dolaze od dva elektromotora), uz znatno poboljšan ukupni energetski učinak u poređenju sa prethodnikom slične snage: zvanično je najavljena ušteda od 45%, odnosno potrošnja od 7,09 l/100 km!

Za Evropu, prva primena ovog novog pogonskog sistema očekuje se kod Kone, koju Peki testira nedavno, čije se (prerano) osvežavanje planira za početak 2026. godine. Termički deo pogona biće zasnovan na evoluiranom četvorocilindarskom motoru 1,6 l, koji već pokreće aktuelni Tucson. Za sada ima malo dostupnih detalja, osim što se očekuje blago poboljšanje u ekonomičnosti (oko 4%) i značajan napredak u pogledu udobnosti i lakoće vožnje. Takođe, srodni modeli Kia Niro i Sorento trebalo bi vremenom da dobiju ovu novu tehnologiju.

AutoRepublika

(30)

Чланак Hyundai razvija novu generaciju hibridnih pogonskih sklopova се појављује прво на Auto Republika.

Koja je vaša reakcija?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow