Honda pravi zaokret u vezi s električnim vozilima
Analizirajući međunarodnu situaciju, japanska kompanija je odlučila da odustane od cilja da do 2030. godine 30% njenih vozila bude na […] Чланак Honda pravi zaokret u vezi s električnim vozilima се појављује прво на Auto Republika.

Analizirajući međunarodnu situaciju, japanska kompanija je odlučila da odustane od cilja da do 2030. godine 30% njenih vozila bude na električni pogon. Uštede koje bi se time ostvarile mogle bi premašiti 19 milijardi evra.
U neizvesnosti, nazaduje se i kada je reč o bezbednosti saobraćaja i kada je reč o ekonomiji. Upravo to trenutno radi Honda dok osmatra svoju budućnost.
Oslobođena misije spašavanja Nissana – zadatka koji joj je manje-više nametnula japanska vlada – ovaj proizvođač automobila je mogao bezbrižno da grabi ka cilju od 30% električnih vozila do 2030. godine. Ali – ništa od toga. Donald Trump i njegove nestalne takse, koje se menjaju u zavisnosti od dana i raspoloženja, naterali su opreznu Hondu da revidira procenu profita za 2025. godinu – i to prilično drastično.
Kompanija procenjuje da bi američke nepredvidive mere mogle da je koštaju čak 70% planiranog rezultata, s obzirom na to da su Sjedinjene Američke Države njen najveći tržišni prostor. U toj zemlji Honda je imala – ili bolje rečeno, imala je – udeo na tržištu od čak 8,5%. Iako poseduje više proizvodnih pogona u SAD, uvozne dažbine na delove prete da značajno povećaju troškove proizvodnje, a samim tim i cene prodaje.
Zbog toga mora da se štedi. Posmatrajući globalna kretanja u sektoru električnih vozila, kako u Evropi tako i drugde, Honda je zaključila da potražnja ne dostiže očekivani nivo – a ni državne subvencije nisu zadovoljavajuće. Zaključak: cilj koji je, u poređenju s nekim konkurentima, bio razuman – 30% električnih vozila do 2030. – odlazi u zaborav.
Ipak, električni pogon nije potpuno napušten – direktor grupe Tošihiro Mibe vidi u ovom smanjenju ambicija i odustajanju od cilja za 2030. priliku za ogromne uštede. I one nisu male – Honda je u ovom periodu planirala da investira čak 63,5 milijardi evra. Smanjenjem ulaganja u električna vozila, kompanija očekuje da uštedi 19,3 milijarde.
To ostavlja prostora za strateško preusmeravanje, pre svega ka hibridima, sa novim ciljem: prodati 2,2 miliona hibridnih vozila u narednih 5 godina – što bi činilo polovinu od 4,2 miliona automobila koje godišnje proizvede. Uz 1,4 miliona potpuno električnih vozila planiranih za isti period, automobili sa isključivo SUS motorima bi postali manjina. Da bi to postigla, Honda planira da do 2030. predstavi 13 novih hibridnih modela.
Elektrifikacija je i dalje na dnevnom redu. Međutim, umesto da do 2030. električna vozila čine 30% ponude, sada će taj udeo biti svega 20%. Projekti koji su već u toku, poput neobičnog modela Honda 0, koji je Cédric Pinatel video na sajmu CES u Las Vegasu početkom godine, ostaju u planu za komercijalizaciju 2026. godine.
Prelazak na isključivo električni pogon ostaje dugoročni cilj, ali je konačna elektrifikacija pomerena za 10 godina – Honda neće postati 100% električna pre 2040. godine. Do tada će japanski proizvođač igrati na sigurno, ulagati u kratkoročno isplative projekte i upravljati situacijom u hodu. A do tada se mnogo toga – i u tehnologiji i na tržištu – još može promeniti.
AutoRepublika
(69)
Чланак Honda pravi zaokret u vezi s električnim vozilima се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






