Hertz opet u skandalima
Hertz kao nekada najveću firmu za iznajmljivanje automobila na svetu, već nekoliko godina prati skandal za skandalom. Sve je započelo […] Чланак Hertz opet u skandalima се појављује прво на Auto Republika.

Hertz kao nekada najveću firmu za iznajmljivanje automobila na svetu, već nekoliko godina prati skandal za skandalom. Sve je započelo tokom ranih meseci epidemije virusa korone, kada je tražnja za iznajmljivanjem četvorotočkaša značajno opala, a Hertz biva primoran da proda velike zalihe vozila. Međutim, kako se privreda oporavljala tako je i tražnja za automobilima rasla, a Hertz ih jednostavno više nije imao. Kompanija je otišla u stečaj i na temelju stare firme se rodio novi Hertz.
To nije sprečilo probleme, posebno nakon što je veliki broj mušterija tužio firmu da su policijskim snagama prijavljivali krađu iako nje uopšte nije bilo.
Istraga je pokazala da je Hertz zapravo bio taj koji je zabrljao sa dokumentacijom i kompanija je nedavno kažnjena sa čak 168 miliona američkih dolara. To je bio tek početak problema. Hertz je kasnije ponovo tužen da i dalje iznajmljuje četvorotočkaše na kojima nije kompletirana akcija povlačenja zarad korektivne intervencije od strane ovlašćenih servisa, što je naravno protivpravno, a „šlag na tortu“ je bila kupovina stotinu hiljada primeraka Teslinih automobila uz još 175 hiljada primeraka proizvedenih od strane General Motorsa i 65 hiljada sa značkom Polestara.
Desilo se ono što svi znamo, a to je podatak da je tražnja za električnim automobilim naglo pala. Hertz je bio primoran da proda većinu zaliha, ali po nepovoljnim cenama, čime je finansijska strana otišla „u crveno“ u još većoj meri. Usledila je još jedna tužba kada su zaposleni u firmi počeli da šalju račune za potrošeno gorivo iako je često bila reč o iznajmljenim električnim četvorotočkašima. A sada je još jedan skandal na putu…
U najnovijem pokušaju da isprati tehnološke trendove, Hertz je počeo da koristi skenere zasnovane na veštačkoj inteligenciji za procenu stanja iznajmljenih automobila. Međutim, umesto da unaprede korisničko iskustvo, ovi sistemi AI su brzo naišli na žestoke kritike, pre svega jer, kako se tvrdi, omogućavaju firmi da naplaćuje korisnicima i najmanje ogrebotine kao ozbiljna oštećenja.
Prema izveštaju New York Timesa, porodica koja je iznajmila vozilo od Hertza je dobila račun od čak 440 dolara zbog malog udubljenja. Veći deo tog iznosa otišao je na „troškove obrade“, iako je sistem potpuno automatizovan. Šlag na tortu? Kompanija je predložila popust ako se plati bez pitanja.
Štaviše, zaposleni koji je pregledao automobil nije video nikakva oštećenja prilikom vraćanja vozila. Ni fotografije koje su poslali korisnicima putem aplikacije nisu jasno pokazivale bilo kakve probleme. Slične pritužbe sve češće se pojavljuju i na društvenim mrežama – korisnici tvrde da im se naplaćuju ogrebotine koje su već bile na vozilu kada su ga preuzeli.
Niko nije imun na sumnjive naplate u „rent-a-car“ industriji, ali problem sa sistemima veštačke inteligencije je u tome što značajno spuštaju prag onoga što se smatra „oštećenjem“, i otežavaju bilo kakvu komunikaciju sa stvarnim osobljem. Teško je raspravljati sa algoritmom. Možda najjednostavnije rešenje? Ne iznajmljujte vozilo od agencija koje koriste automatizovane sisteme. Kada dođete na šalter, jednostavno pitajte da li koriste AI za proveru oštećenja. Ako je odgovor „da“, okrenite se i idite kod konkurencije. Time ne samo da se štitite, već i šaljete jasnu poruku ovoj privrednoj grani, a to je da korisnici ne žele ovakav način poslovanja.
Hertz planira da instalira ove sisteme na stotinu lokacija do kraja godine, uglavnom na aerodromima. I nisu jedini. Avis aktivno razmatra testiranje inspekcija od strane veštačke inteligencije, dok Sixt već koristi sistem koji kombinuje AI i ljudske opažaje. Čak su i CarMax i General Motors investirali u firmu UVeye, kreatora tehnologije koju koristi Hertz.
Ovi sistemi ne proveravaju samo ogrebotine, oni skeniraju istrošenost pneumatika, sitne pukotine na staklima, pa čak i donji deo vozila. Neki izveštaji tvrde da skeneri beleže i korisnike dok proveravaju automobil. Sve to u cilju povećanja profita, uz manji broj zaposlenih i veći broj naplata.
Automatizacija u industriji iznajmljivanja vozila ne mora nužno biti loša, ali kada se koristi kao alat za dodatnu i često neosnovanu naplatu korisnicima, postaje problem. Sve dok ovakva praksa postoji, jedini način da se zaštitimo jeste da budemo informisani, dokumentujemo sve, i da biramo sa kim poslujemo.
AutoRepublika
(95)
Чланак Hertz opet u skandalima се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






