Evropska pravila za hibride na udaru: industrija protiv strožih mjera
Deset godina poslije čuvenog „Dieselgate“ skandala, automobilska industrija našla se u centru nove afere koja bi mogla imati slične posljedice po potrošače i životnu sredinu. Podsjetimo, „Dieselgate“ je naziv za veliku ekološku i industrijsku aferu iz septembra 2015. godine, kada je otkriveno da je njemački proizvođač Volkswagen ugrađivao softver u dizel vozila kako bi obmanjivao […] Članak Evropska pravila za hibride na udaru: industrija protiv strožih mjera se pojavljuje prvo na Energetski Portal.

Deset godina poslije čuvenog „Dieselgate“ skandala, automobilska industrija našla se u centru nove afere koja bi mogla imati slične posljedice po potrošače i životnu sredinu.
Podsjetimo, „Dieselgate“ je naziv za veliku ekološku i industrijsku aferu iz septembra 2015. godine, kada je otkriveno da je njemački proizvođač Volkswagen ugrađivao softver u dizel vozila kako bi obmanjivao na testovima emisije izduvnih gasova. Iako je taj slučaj donio velike pravne, finansijske i reputacione posljedice, propisi o emisijama i dalje su teret i predmet sukoba između industrije i regulatora.
Sada je u fokusu plug-in hibridna tehnologija (PHEV). Organizacija Transport and Environment (T&E) upozorila je da proizvođači pokušavaju da oslabe evropska pravila koja preciznije mjere stvarne emisije ovih vozila, što bi moglo dovesti do novog problema oko reputacije vozila. Naime, prema podacima EU, PHEV modeli u realnim uslovima ispuštaju i do pet puta više CO₂ nego što pokazuju laboratorijski testovi. To se dešava jer se vozila daleko manje koriste na baterijski pogon, a mnogo više na benzin nego što pretpostavljaju zvanične procedure.
Pročitajte još:
- Evropska nedjelja mobilnosti 2025 – Mobilnost za sve
- Čak 60 odsto punjača u tri države: Slijedi strateški dijalog o auto-industriji u Briselu
- Subvencije za električna taksi vozila u Skoplju
Da bi se smanjio jaz između laboratorijskih i stvarnih rezultata, EU je uvela tzv. „faktore korisnosti“ – parametre koji računaju koliko se električni pogon zaista koristi. Njihovo postepeno pooštravanje, planirano za 2025. i 2027. godinu, trebalo bi da primora proizvođače da unaprijede tehnologiju i povećaju udio električnih vozila.
Međutim, udruženje proizvođača automobila ACEA i organizacija dobavljača motora uputili su pismo predsjednici Evropske komisije Ursuli fon der Lajen tražeći da se ti faktori ukinu, jer smatraju da bi dodatne obaveze usporile i poskupile tranziciju. S druge strane, T&E i partnerske organizacije upozoravaju da bi takav potez otvorio put da industrija legalno prikazuje emisije PHEV vozila znatno nižim od stvarnih, što bi moglo dovesti do stotina hiljada dodatnih zagađivača na putevima do 2035. godine – baš u trenutku kada bi tržište trebalo da ubrzano prelazi na vozila bez emisija.
Energetski portal
Članak Evropska pravila za hibride na udaru: industrija protiv strožih mjera se pojavljuje prvo na Energetski Portal.
Koja je vaša reakcija?






