Direktor Repsola: „Imali smo dragulj industrije (dizel), a predali smo se u ruke Kinezima“
Za mnoge je aktuelna tranzicija ka električnim vozilima niz prisilnih i nametnutih mera u kojima ideologija preteže nad tehnologijom. Upravo […] Чланак Direktor Repsola: „Imali smo dragulj industrije (dizel), a predali smo se u ruke Kinezima“ се појављује прво на Auto Republika.

Za mnoge je aktuelna tranzicija ka električnim vozilima niz prisilnih i nametnutih mera u kojima ideologija preteže nad tehnologijom. Upravo tako se izrazio Hosu Hon Imaz, izvršni direktor Repsola.
Evropska automobilska industrija doživela je mnoge potrese u poslednje vreme. Vozila pokretana motorima s unutrašnjim sagorevanjem goriva (posebno dizelaši) su se još od dizelgejta našla na udaru kritika, pre svega političara i onih koji zastupaju „pro-električne“ stavove.
Prošli smo kroz pandemiju, gasnu krizu, nestašicu komponenti, probleme u transportu, poskupljenje goriva, a kao vrhunac svega – zabranu svih vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem goriva u EU od 2035. godine. I naravno, ne smemo zaboraviti ni „invaziju“ kineskih automobila.
Bilo je mnogo kritika i pritisaka tokom godina s ciljem da se ublaže stroge mere koje EU postepeno uvodi, uključujući i one koje se tiču emisije CO₂. Neke od tih kritika su urodile plodom, podseća Hosu Hon Imaz, direktor Repsola i bivši političar Baskijske nacionalističke partije, koji je održao vrlo oštar govor protiv evropskih ekoloških mera i neselektivnog odnosa prema dizel tehnologiji.
Za mnoge su mere koje su doneli evropski političari zapravo nametanja, i to u vremenu ekonomske nesigurnosti, kada ni električni automobili ni električna mobilnost nisu dostupni svima.
„Imamo zastareo vozni park, manje industrijske aktivnosti i ljude ne znaju šta da kupe“, naglašava Imaz, koji smatra da bi proces kupovine automobila trebalo da bude ličan, a ne „nametnut ili vođen ideologijom“.
Na XVIII privrednom forumu u Gipuskoji, direktor Repsola govorio je o „hiperregulaciji i radikalnim ekološkim politikama“, a dotakao se i emisije CO₂ i dizel automobila: „Jedan (savremeni) dizel automobil tokom svog životnog veka emituje manje CO₂ nego električni“.
Imaz se zalaže da građani mogu da zamene svoje dizel automobile stare 20 godina „novim dizelom s naprednijom tehnologijom i manjim emisijama. Ideološka barijera dominira nad tehnologijom. Trebalo bi gledati celokupan otisak CO₂ automobila. Neka ljudi kupe ono što im je stvarno potrebno“.
Pitanje CO₂ emisija ponovo u fokusu
Debata je ponovo otvorena. Tačno je da najstariji dizelaši najviše zagađuju, ali je isto tako tačno da su najnoviji modeli dizel vozila na suprotnoj strani spektra – zahvaljujući ogromnom tehnološkom napretku.
Kada je reč o električnim vozilima, Imaz ukazuje na CO₂ koji se emituje tokom njihove proizvodnje, uključujući i proizvodnju baterija, kao i za vreme punjenja tokom upotrebe. On se zalaže za tehnološku neutralnost, a ne za ekološku ideologiju, i žali što nije iskorišćena prilika da se španski vozni park modernizuje novim, znatno efikasnijim dizel motorima.
„Motor sa unutrašnjim sagorevanjem goriva je bio dragulj industrije, a mi smo se predali kineskoj tehnologiji. Treba podsticati kupovinu mobilnosti, ali bez ugrožavanja naše industrije“, zaključuje Imaz, ističući da su u Baskiji subvencije za kupovinu novih automobila dostupne bez obzira na vrstu pogona, i ostavljajući svoju prognozu na stolu: „Do 2050. godine polovina automobila i dalje će posedovati motor SUS“.
AutoRepublika
(490)
Чланак Direktor Repsola: „Imali smo dragulj industrije (dizel), a predali smo se u ruke Kinezima“ се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






