Debitovao BMW R 1300 R
Novi golać s indeksom BMW R 1300 R je čak i više sportski nastrojen od onoga što su bila očekivanja, […] Чланак Debitovao BMW R 1300 R се појављује прво на Auto Republika.

Novi golać s indeksom BMW R 1300 R je čak i više sportski nastrojen od onoga što su bila očekivanja, dok je u isto vreme i mnogo bliskije povezan s modelom po imenu BMW R 1300 GS. Premijera je donela i mogućnost spoznaje svih pojedinosti u vezi noviteta, mada je dosta toga i bilo javno, pošto je ovog aprila veliki broj informacija „procureo“.
Bilo je za očekivati da će novi BMW R 1300 R biti izrađen na tehničkoj platformi R-a 1300 GS-a, i da će biti moćniji i više sportski od prethodnika, R 1250 R-a. Ali R 1300 R prevazilazi ova očekivanja u oba aspekta. BMW Motorrad ga prikladno opisuje kao „dinamičan roudster s bokserom“.
Dvocilindarski bokser radne zapremine 1,3 litara u BMW-u s indeksom R 1300 R generiše maksimalnih 145 KS (107 kW) pri 7.750 o/min i 149 Nm obrtnog momenta pri 6.500 o/min. Dalje, koristi se dvostepeni profil usisnog brega, takozvani Shift Cam. Ovde je moguća najveća brzina od 240 km/h, što je više nego dovoljno za model iz kategorije golaća. Pored vazdušnog hlađenja dva izložena cilindra, dva odvojena hladnjaka su montirana sa strane ispred boksera, uostalom baš kao na velikom GS-u.
BMW R 1300 R nastaviće da živi bez čuvene viljuške Telelever, a razloge bi trebalo tražiti u raspoloživom prostoru i konstrukciji. Konvencionalna okrenuta teleskopska viljuška je već dobro radila „pos’o“ na R 1200 R iz 2015. i R 1250 R. Nova verzija je prečnika 47 milimetara.
Na zadnjoj strani je zadržana jednostrana viljuška tipa Paralever sa direktno postavljenom centralnom oprugom i integrisanim kardanskom vratilom, sada poznata kao „Evo Paralever“ sa neprekidnom osovinom viljuške. Okvir od čeličnih cevi je preveden u čelične delove (limovi) – kao što je bio slučaj s velikim GS-om, i takođe je kombinovan sa zadnjim delom od livenog aluminijuma na vijcima.
Tvrdi se da su dva nova naplatka od livenog aluminijuma za BMW R 1300 R za 1,4 kilograma lakša, i to u ključnoj oblasti. Očekuje se ovaj pozitivan efekat na upravljanje, ubrzanje i kočenje. Međutim, zadnja guma je za broj šira (190 umesto 180 milimetara). Uprkos svemu ovome, 1300 uopšte nije lakši od 1250, što će reći da ostaje na 239 kilograma sa osnovnom opremom i s 90% punim aluminijumskim rezervoarom za gorivo od 17 litara. Bruto (najveća dozvoljena) težina vozila je na nivou od 460 kilograma.
Ostali dinamički relevantni tehnički podaci o BMW s oznakom R 1300 R uključuju međuosovinsko rastojanje od 1.511 milimetara i 127 milimetara traga pod uglom glave upravljača od 62,5 stepeni. Hod sistema vešanja je na nivou od 140 milimetara na prednjoj osovini i 130 mm nazad. Ovo rezultira visinom sedišta od 810 milimetara, sa različitim dostupnim jedinicama koje mogu da spuste visinu sedenja na čak 785 milimetara. Grejanje sedišta je detalj s liste opcionala.
Savremeni standardi, a time i standardna oprema na novom BMW-u R 1300 R-u, uključuju ABS (Integralni ABS Pro) i sistem kontrole proklizavanja (DTC), od kojih je svaki osetljiv na ugao nagiba i povezan sa različitim režimima vožnje („Rain“, „Road“, „Eco“ i opciono „Dynamic“ i „Dynamic Pro“). Uključen je i ekran tipa TFT sa mogućnošću povezivanja, utičnicom od 12 volti i USB priključkom. Nove karakteristike uključuju sistem daljinskog ključa za vožnju bez ključa, pomoć pri kretanju na uzbrdici (HSC), pa čak i elektronski kontrolisano dinamičko vešanje ESA, a koje više nisu opcione, već standardne stavke opreme.
Dinamičko podešavanje vešanja (DSA) je po prvi put dostupno kao nova opciona stavka BMW-a R 1300 R-a. Pored prigušenja i predopterećanja opruge, ovo elektronski kontroliše automatsku dinamičku kompenzaciju opterećenja i brzinu odskoka, odnosno uočenu krutost opruge – i napred i pozadi. Sportski sporedni efekat je rezultirajući povećani ugao nagiba. Ovo je dopunjeno proširenim funkcijama sistema za kontrolu proklizavanja (DTC Shift). Po navodima BMW-a, ovo služi „za podešavanje dužine crnih traka pri ubrzanju iz krivina“.
Ostali opcionali koje je BMW predvideo za R 1300 R uključuju grejane ručke i sedišta, nadzor nad pritiskom vazduha u gumama (TDC), adaptivne farove (Headlight Pro) i asistenta za vožnju sa aktivnim tempomatom (ACC) i upozorenjem na sudar (FCW). Sportske nadogradnje uključuju „sportsko vešanje“ i „sportske kočnice“. Ažuriranja za opcione kofere uključuju električni sistem zaključavanja, LED unutrašnje osvetljenje i utičnicu tipa USB-C. Centralno postolje (štender) će biti dostupno kao originalni dodatak za R 1300 R. I, da biste uštedeli 2 kg, tu je opcioni akumulator M Lightweight.
Kao što se i očekivalo, automatizovani pomoćnik za menjanje brzina (ASA) je takođe dostupan za novi BMW R 1300 R i dolazi kao napredna alternativa Shift Assistant Pro (opciono dodatno pomagalo – takozvani kvikšifter). Ovo vam omogućava da birate između poluautomatskog menjanja šest brzina ili potpuno automatskog menjača. Ovo u kompletu eliminiše potrebu za tradicionalnom radom kvačila, uključujući postojanje leve ručice.
Novi BMW R 1300 R bi trebalo da se pojavi u prodaji u julu 2025. godine, i to uz osnovnu opremu i cenu od 16.450 evra u Nemačkoj. Poređenja radi, poslednja cena za R 1250 R je počinjala od 15.490 evra. Pride, u Nemačkoj je nešto niži procenat tereta kroz porez na dodatu vrednost. Svakako, sve ovo znači da je novi Boxer R skoro 1.000 evra skuplji. Uskoro će uslediti i drugi modeli iz linije 1300. Biće to blisko srodni, delimično oklopljeni BMW R 1300 RS i potpuno oklopljeni BMW R 1300 RT.
MotoRepublika
(24)
Чланак Debitovao BMW R 1300 R се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






