Dacia Duster i Jogger sa dizel motorom u Maroku, zašto ne i u Evropi?

U Maroku, Dacia nudi modele Jogger i Duster sa dizel motorom. To nije slučaj u Evropi, gde rumunski proizvođač iz […] Чланак Dacia Duster i Jogger sa dizel motorom u Maroku, zašto ne i u Evropi? се појављује прво на Auto Republika.

Apr 29, 2025 - 06:09
 0  8
Dacia Duster i Jogger sa dizel motorom u Maroku, zašto ne i u Evropi?

U Maroku, Dacia nudi modele Jogger i Duster sa dizel motorom. To nije slučaj u Evropi, gde rumunski proizvođač iz Renault grupe nade polaže u motor 1.6 Hybrid, koji će 2026. godine biti zamenjen verzijom 1.8 (motor iz Bigstera).

Uz nedavno obnavljanje game, Dacia je uklonila dizel motore iz ponude na evropskom tržištu. Novi modeli kao što su Duster, Jogger i Bigster lansirani su bez ikakvih varijanti koje pogoni dizel gorivo, iako je dizel i dalje činio polovinu prodaje prethodnog modela u Francuskoj pred kraj njegove karijere. Međutim, politika marke nije svuda ista. U Maroku, na primer, Jogger i novi Duster dostupni su sa dizel motorima.

U Evropi, Renault grupa postepeno zamenjuje dizel motore benzinskim varijantama sa različitim nivoima elektrifikacije. U ponudi novog Dustera to podrazumeva motor 1.2 TCe MHEV sa 130 KS i 1.6 Hybrid sa 140 KS. Ali u Maroku, SUV se nudi isključivo sa četvorocilindarskim motorom 1.5 Blue dCi sa 115 KS, koji pokreće samo prednje točkove putem šestostepenog manuelnog menjača. Proizvođač navodi prosečne emisije CO₂ od 123 g/km, što je isto kao kod Dustera TCe 130, ali više nego kod hibrida 140 (112 g/km).

Jogger se, sa svoje strane, u Maroku prodaje sa motorom dCi od 102 KS koji emituje prosečno 112 g CO₂ po kilometru. U Srbiji, povišeni porodični karavan nije dostupan kao MHEV. Njegov benzinski motor TCe 110 emituje 129 g/km CO₂. U ponudi je s istim motorom, ali bez direktnog ubrizgavanja, ali može da sagoreva i benzin i TNG, pri čemu razvija 91 i 100 KS. Međutim, Jogger je dostupan kao Hybrid 140, sa emisijama ograničenim na 105 g/km. Bigster se još ne prodaje u Maroku, ali će tamo takođe biti ponuđen sa dizel motorima.

U Francuskoj na primer, dizel verzije Dustera i Joggera ne bi imale veće ekološke takse od mikrohibridnih verzija. Uz to, imaju nižu prosečnu potrošnju goriva u poređenju sa elektrifikovanim benzinskim motorima. Na primer, Duster dCi 115 troši 4,7 l/100 km, dok TCe 130 troši 5,5 l/100 km, a Hybrid 140 oko 5 l/100 km. Takođe, dizel gorivo je i dalje jeftinije od bezolovnog benzina u Francuskoj. Iako je potražnja za dizelom danas znatno opala, njegova atraktivnost bi mogla da odvrati kupce koji traže nisku potrošnju od Hybrida 140, što bi štetilo Daciji u okviru EU.

Evropska regulativa nameće proizvođačima ograničenje prosečnih emisija CO₂ u prodaji, a to ograničenje je nedavno dodatno smanjeno. Pošto Dacia ima samo model Spring kao potpuno električno vozilo, mora da prodaje mnogo punih hibrida kako bi snizila svoj prosek i izbegla kazne. Verovatno je i to razlog zašto je Dacia odlučila da ne ponudi dizel i hibridne verzije paralelno.

Trebalo bi dodati i da se tokom razvoja nove Dacijine game očekivalo da će mnogo stroža norma Euro 7, koja reguliše emisije izduvnih gasova, stupiti na snagu 2025. godine. A dizel motori emituju više određenih zagađivača (poput azotnih oksida) nego benzinski. Planirano pooštravanje pravila u zonama ZFE (zone niske emisije) u Francuskoj dodatno je otežavalo situaciju, jer dizel vozila ne mogu dobiti bolju ocenu od Crit’Air 2. Ove mere su u međuvremenu odložene i ublažene.

Kao što napisasmo gore, za one koji žele da uštede na gorivu, Dacia nudi verzije Eco-G sa kombinacijom benzin/TNG (GPL) sa 100 KS, iako te verzije imaju veću potrošnju i emisije CO₂ u odnosu na druge motore.

AutoRepublika

(332)

Чланак Dacia Duster i Jogger sa dizel motorom u Maroku, zašto ne i u Evropi? се појављује прво на Auto Republika.

Koja je vaša reakcija?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow