Zašto se Suzukijev motor K5 još uvek ugrađuje?
Kada motociklistički entuzijasti govore o dugovečnim motorima, jedno ime se uvek iznova pominje: Suzukijev motor K5. Prvi put je predstavljen […] Чланак Zašto se Suzukijev motor K5 još uvek ugrađuje? се појављује прво на Auto Republika.

Kada motociklistički entuzijasti govore o dugovečnim motorima, jedno ime se uvek iznova pominje: Suzukijev motor K5. Prvi put je predstavljen 2005. godine u modelu GSX-R 1000 K5, a i danas se smatra referencom kada je reč o kombinaciji vršne snage i obrtnog momenta. Proizveden u preko 200.000 primeraka, ovaj četvorocilindarski motor i dalje živi u aktuelnim modelima poput GSX-S1000, GSX-S1000 GT i Katana – uz samo umerene izmene.
Suzuki je motorom K5 postavio prekretnicu: 178 KS pri 11.000 o/min i 118 Nm pri 8.500 o/min. Ove brojke su 2005. bile revolucionarne, a i danas su konkurentne. Ključna prednost je u kombinaciji visokog obrtnog momenta pri srednjim obrtajima i postojane vršne snage.
Šta motor K5 čini posebnim?
Njegova dugohodna konstrukcija, odnosno, manji prečnik klipa i duži hod. Prednost: snažniji prenos sile na radilicu, moment dostupan u ranoj fazi, kao i opuštenije, suvereno ponašanje u svakodnevnoj vožnji.
Broj cilindara | 4 (row) |
Radna zapremina | 999 cm³ |
Snaga | 178 KS pri 11.000 o/min |
Obrtni moment | 118 Nm at 8.500 o/min |
Ventili | DOHC, titanijumski ventili |
Posebna karakteristika | Dizajn sa dugim hodom, podesiv |
Tehničke karakteristike:
- Titanijumski ventili kao standard,
- Uvećani kanali za balansiranje između cilindara,
- Konzervativni potencijal za tjuning, ali uz očuvanu svakodnevnu upotrebljivost,
- Optimizovani gubici usled trenja tokom godina (klipni prstenovi, premazi).
Od superbajka do „naked“ motocikla
Zašto motor danas ima „samo“ 152 KS? Odgovor leži u prilagođenim fazama ventila i smanjenju vršne snage u korist boljeg ponašanja na putu. Posebno kod „naked“ motocikala važnije je kako se ponaša na putu nego moć na papiru, a upravo tu K5 motor pokazuje svoje jače strane.
Iako mnogi misle da je K5 izveden iz motora K2 (GSX-R1000 K2, 160 KS), zapravo je reč o jasnom tehnološkom iskoraku:
- nove faze ventila,
- lakši ventili,
- prerađeni usisni i izduvni kanali,
- bolje sagorevanje zahvaljujući optimizovanom ubrizgavanju goriva.
Još jedan razlog za kultni status: tjuneri su pomoću kompleta Yoshimura ili drugih profila bregastih vratila lako mogli da dobiju dodatnih 10–15 KS. Kompresioni odnos takođe nije bio na granici, što je ostavilo prostor za dalja podešavanja.
Od 2017. Suzuki u GSX-R 1000 koristi potpuno novorazvijeni motor sa:
- kratkohodnom konstrukcijom,
- većim prečnikom klipa,
- vršnom snagom većom od 200 KS.
Ali na putu se pokazuju i mane:
- manje obrtnog momenta pri nižim obrtajima,
- potrebni su viši obrtaji,
- manje pogodan za svakodnevnu vožnju.
Zato K5 i dalje ostaje u ponudi, za modele kod kojih je upotrebljivost važnija od maksimalne snage.
MotoRepublika
(217)
Чланак Zašto se Suzukijev motor K5 još uvek ugrađuje? се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






