Volkswagen odgodio debi Cupre na američkom tržištu do 2030. godine

Grupacija Volkswagen je prošle godine najavila ambiciozan plan prema kojem bi španski brend Cupra trebalo da do kraja decenije stigne […] Чланак Volkswagen odgodio debi Cupre na američkom tržištu do 2030. godine се појављује прво на Auto Republika.

Aug 2, 2025 - 08:34
 0  15
X
Volkswagen odgodio debi Cupre na američkom tržištu do 2030. godine

Grupacija Volkswagen je prošle godine najavila ambiciozan plan prema kojem bi španski brend Cupra trebalo da do kraja decenije stigne u Sjedinjene Američke Države. Međutim, ti planovi su sada na čekanju. Cupra je „strateški odlučila da odloži“ svoj ulazak na američko tržište sve do posle 2030. godine. Kao razlog navode se „stalni izazovi u automobilskoj industriji i promenljiva tržišna dinamika“.

Iako u zvaničnoj izjavi nema pomena carina, jasno je da nestabilna situacija u SAD kako na tržištu, tako i politički, verovatno stoji iza ove odluke. Originalna strategija predviđala je dolazak električnog Formentora (priložene fotografije), većeg SUV-a na struju, ali i vozila sa hibridnim i klasičnim motorima.


Bivši direktor SEAT-a i Cupre, Vejn Grifits, još prošle godine otkrio je da su u planu bili i plug-in hibridi, kao i benzinski modeli. Cupra nije želela da samo kopira evropsku gamu, već je imala plan da razvije poseban portfelj za SAD, uključujući i lokalno proizveden model, sa dizajnom prilagođenim američkom ukusu. Cilj na srednjem roku bila je prodaja 100.000 vozila godišnje.

Ipak, iz Cupre poručuju da se lansiranje ne otkazuje, već samo odlaže. „Ne zaustavljamo se – samo pomeramo lansiranje Cupre u SAD i nastavićemo da pratimo razvoj tržišta u narednim godinama kako bismo odredili najbolji trenutak i pristup, u skladu sa dugoročnom vizijom brenda“, rekao je Sven Šuvirt, izvršni potpredsednik za prodaju, marketing i postprodaju u SEAT-u.


Zanimljivo je da uprkos ovom odlaganju, španski proizvođač vozila beleži rekordne rezultate. U prvoj polovini 2025. godine, brend je isporučio 167.600 vozila, što je rast od 33,4% u odnosu na isti period prethodne godine. Od osnivanja kao zasebnog brenda, što se zbilo 2018. godine, Cupra je prodala preko 900.000 vozila, a uskoro se očekuje i milioniti primerak. Štaviše, Cupra je čak nadmašila matični brend SEAT, koji je zabeležio pad od 21,4%, sa ukupno 135.000 prodatih jedinica, što je 32.600 manje nego mlađi i dinamičniji brend.

Cupra nije jedina evropska marka koja je odlučila da sačeka sa američkim tržištem. Sličan potez nedavno je povukao i Renault, koji je do 2027. godine planirao lansiranje sportske marke Alpine „preko bare“. Na poslednjem izveštaju o zaradi, Dankan Minto, privremeni prvi čovek Renaulta, izjavio je: „S obzirom na trenutnu situaciju u SAD, smatram da nije pravi trenutak za ulaganja.“


U svakom slučaju, izgleda da američko tržište postaje sve izazovnije za evropske proizvođače, ali Cupra poručuje da bi njena američka priča tek trebalo da počne. Samo nešto kasnije.

AutoRepublika

(17)

Чланак Volkswagen odgodio debi Cupre na američkom tržištu do 2030. godine се појављује прво на Auto Republika.

Koja je vaša reakcija?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow