RECENZIJA: GREŠNICI-ako stalno plešeš s Vragom jednog će dana doći za tobom kući

REDATELJ: Ryan Coogler GLAVNE ULOGE: Michael B. Jordan, Jack O’Connell, Tenaj L. Jackson, Hailee Steinfeld, Delroy Lindo, Saul Williams TRAJANJE: 137 minuta NAZIV ORIGINALA: Sinners     Michael B. Jordan (glumac, ne košarkaš) i redatelj Ryan Coogler posljednjih su godina nerazdvojni filmski dinamični duo. Zapravo, Coogler je u svakom dugometražnom filmu kojeg je potpisao angažirao […] Objava RECENZIJA: GREŠNICI-ako stalno plešeš s Vragom jednog će dana doći za tobom kući pojavila se prvi puta na Goodtalking.

Apr 25, 2025 - 07:00
 0  8
RECENZIJA: GREŠNICI-ako stalno plešeš s Vragom jednog će dana doći za tobom kući
REDATELJ: Ryan Coogler
GLAVNE ULOGE: Michael B. Jordan, Jack O’Connell, Tenaj L. Jackson, Hailee Steinfeld, Delroy Lindo, Saul Williams
TRAJANJE: 137 minuta
NAZIV ORIGINALA: Sinners

 

 

Michael B. Jordan (glumac, ne košarkaš) i redatelj Ryan Coogler posljednjih su godina nerazdvojni filmski dinamični duo. Zapravo, Coogler je u svakom dugometražnom filmu kojeg je potpisao angažirao Jordana. Priča počinje 2013. godine nagrađivanom, od kritike hvaljenom biografskom dramom “Postaja Fruitvale” – redateljski prvijenac skrenuo je pažnju na Cooglera, ali i na Jordana, glavnu glumačku figuru filma. Budžet filma bio je manje od milijun dolara – uspjeh “Postaje Fruitvale” širom je otvorio vrata Hollywooda Coogleru i Jordanu. Dvije godine kasnije Coogler je uskrsnuo “Rocky” serijal kroz priču o sinu njegovog najdražeg suparnika. Creed je, zasluženo, ostvario veliki uspjeh (Stallone je nominiran za “Oscara” u kategoriji najboljeg sporednog glumca). Nakon “Creeda” Jordan i Coogler rade izlet u svijet superjunaka – Jordan nije glavna uloga, ali je dio glumačke ekipe filmova Black PantherWakanda zauvijek. Priča ide dalje – nova Coogler/Jordan suradnja stigla je u svjetske kino dvorane – film, žanrovski, potpuno drugačiji od svega što su glumac i redatelj do sada snimili…

“Grešnici” počinju povratkom blizanaca Smokea i Stacka u rodni grad. Godina je 1932 – vrijeme je prohibicije u SAD-u. Blizanci su godinama ubijali – bili su vojnici, nakon vojne službe izgradili su respektabilnu karijeru kriminalaca u Chicago, zaradili novac i vratili se na sigurnije mjesto koje se nalazi negdje u Mississippiju. Povratak braće nije bez plana – kupuju veliki komad zemljišta na kojoj se nalazi napuštena pilana. Umjesto pilane Smoke i Stack namjeravaju otvoriti nešto što bi se moglo nazvati noćnim klubom (prčvarnica je točan kino prijevod). Klub je otvoren, ali noć otvorenja donosi nešto što nitko očekivao nije…

Sjećate se filma “Od sumraka do zore” iz 1996. godine? Tarantino/Rodriguez priče o braći kriminalcima koji bježe u Meksiko i kada napokon stignu na cilj očekuje ih iznenađenje u klubu “The Titty Twister” ? Podsjetnik: “Od sumraka do zore” iznenada i neočekivano od filma ceste s akcijskim dodacima postaje vampirski horor. Upravo na takvoj ideji Coogler je stvorio i “Grešnik” – braća, povratak (možda i bijeg) na mjesto odrastanja te klub koji postaje mjesto obračuna živih i onih koji izgledaju živi. Vampira.

Foto: Warner Bros. Entertainment

Sličnost između “Grešnika” i “Od sumraka do zore” (u filmu se mogu pronaći i detalji koje će prepoznati ljubitelji serije Okus krvi) postoji, ali novi film redatelja Cooglera bitno je drugačija je priča. Radnja smještena u vrijeme prohibicije i povratak u ruralni dio SAD-a gdje je rasizam snažno prisutan (Coogler je diskretan u prikazu rasizma – na površini, svakodnevno on nije toliko prisutan, ali kada se zagrebe ispod površine….) oblikuje i određuje postupke glavnih protagonista te prikazuje odnose u društvu tridesetih godina prošlog stoljeća (koliko se situacija promijenila najbolje će ocijeniti gledatelji u SAD-u). Prikaz nije jednostran – mnogi su Afroamerikanci iliti Crnci berači pamuka, siromašni radnici koji svoj rad ne mogu naplatiti u dolarima već dobivaju neku vrstu žetona (bonova) za plaćanje. Međutim, neki pripadnici crne zajednice, prije svih glavni protagonisti, su kriminalci koji su iskoristili mogućnosti koje je ponudila prohibicija. Oni se dobro snalaze u svijetu kriminala i nasilja (ionako je tanka crta između njihovog i normalnog svijeta) i shvatili su kako je dolar zakon, simbol i sredstvo pred kojim i rasizam pada na koljena.

Prohibicija i rasizam najvažniji su, ali ne i jedine teme (detalji), koje je Coogler, u većoj ili manjoj mjeri, ugradio u film. Zapravo, “Grešnici” je film koji se može nazvati i kreativnim kaosom koji na neki neobičan način, većinom, funkcionira. Dobro, u trenucima vrlo dobro ponekad čak i odlično. Niz događaja i odnosa između likova mogu se različito interpretirati – Coogler ostavlja gledateljicama i gledateljima prostora za interpretaciju pojedinih dijelova filma. Kreativni nered odnosi se i na žanrovske odrednice – “Grešnici” je drama, horor, akcija…sve navedeno čak i više od toga…

Posebno mjesto u filmu posvećeno je glazbi – malo je filmova u kojima je glazba pokretač radnje i prikaz dio tradicije (ne samo glazbene) Afroamerikanaca. Crnačka glazba (prije svih blues) dio je karakterizacije pojedinih likova – scena u prčvarnici u kojoj redatelj spaja različite glazbene pravce eksplozivna je, efektna i potpuno…suluda…

Novi film redatelja Ryana Cooglera vodi gledatelja na neobičan, u trenucima sulud, krvav, ali i efektan filmski trip. “Grešnici” su eksplozivni koktel žanrova, krvava vampirska priča, ali, istovremeno, i film koji se bavi ozbiljnim temama i komentira teme koje su, iako se radnja filma odigrava u dalekoj prošlost, neke i danas aktualne. Film koji će polarizirati publiku – ili dobar i vrlo dobar ili loš. Sredine, većinom, biti neće. Za bilo kakvu ocjenu “Grešnike” vrijedi pogledati…razloga za gledanje je, ipak, previše…

 

OCJENA: 8

 

Objava RECENZIJA: GREŠNICI-ako stalno plešeš s Vragom jednog će dana doći za tobom kući pojavila se prvi puta na Goodtalking.

Koja je vaša reakcija?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow