Kako je Ford od 20 hiljada zaposlenih u Nemačkoj za samo pet godina spao na 7.600
Suočen s ozbiljnim padom tražnje, američki proizvođač automobila Ford planira da od januara 2026. godine smanji obim proizvodnje u svojoj […] Чланак Kako je Ford od 20 hiljada zaposlenih u Nemačkoj za samo pet godina spao na 7.600 се појављује прво на Auto Republika.

Suočen s ozbiljnim padom tražnje, američki proizvođač automobila Ford planira da od januara 2026. godine smanji obim proizvodnje u svojoj poslednjoj preostaloj nemačkoj fabrici.
Rukovodstvo kompanije Ford, pogođene krizom, objavilo je juče da planira da smani broj radnih mesta za najviše hiljadu njih. Najava se odnosi na fabriku izgrađenu u Kelnu, u zapadnoj Nemačkoj, i uslovljena je sumornom popularnošću vozila, što dodatno ilustruje kontinuiranu krizu u automobilskom sektoru.
„Tražnja za električnim automobilima u Evropi ostaje znatno ispod prognozinare od strane industrijskih eksperata“, navodi se u saopštenju američke grupe. To za rezultat donosi usporavanje proizvodnog tempa u Fordovoj nemačkoj fabrici koja je jedina preostala kao aktivna i koja posluje u saveznoj republici Severna Rajna-Vestfalija.
„Ova odluka će rezultirati ukidanjem do hiljadu radnih mesta u fabrici“, navodi se u saopštenju, dodajući da će grupa ponuditi dobrovoljne pakete otpremnina. Ova nova objava dolazi pored već najavljenih ukidanja 2.900 radnih mesta za 2024. godinu, a planirano je da se dogodi do 2027. godine.
Grupa je ovog leta takođe postigla sporazum sa zaposlenima u Kelnu, koji uključuje otpremninu, rad sa skraćenim radnim vremenom nakon završetka karijere i postepeno penzionisanje. Budući pravac fabrike ostao je „neizvestan“, prema navodima iz sindikata po imenu IG Metall.
Ford će nakon najnovijeg smanjenja broja zaposlenih u Kelnu imati samo oko 7.600 radnika, navodi se u pisaniju popularnog germanskog dnevnog lista Bilda. Možemo se podsetiti da je krajem prethodne decenije njih bilo oko 20 hiljada. Ford je već zatvorio fabriku u Zarluisu koji se nalazai na zapadu Nemačke. Radnici u toj fabrici su proizvodili Ford Focus. Doduše, proizvodiće ga još koji dan.
Nemački proizvođači automobila i dobavljači automobilske industrije se bore sa smanjenjem globalne tražnje, rastućim troškovima, kineskom konkurencijom i, u skorije vreme, s rastućim američkim carinama. Najveći nemački proizvođač automobila, grupacija Volkswagen se sprema da ukine 35 hiljada radnih mesta u najrazvijenoj zemlji Evrope.
AutoRepublika
(141)
Чланак Kako je Ford od 20 hiljada zaposlenih u Nemačkoj za samo pet godina spao na 7.600 се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






