Daihatsu Move nove generacije
Model Daihatsu Move proizvodi se od 1995. godine, a za trideset godina proizvedeno je više od 3,4 miliona automobila u […] Чланак Daihatsu Move nove generacije се појављује прво на Auto Republika.

Model Daihatsu Move proizvodi se od 1995. godine, a za trideset godina proizvedeno je više od 3,4 miliona automobila u šest generacija. Nova, sedma generacija Movea trebalo je da se pojavi još 2023. godine, ali je sve odloženo zbog skandala u vezi sa homologacionim testiranjima koji je pogodio brojne modele japanskih proizvođača.
Premijera je pomerena, i tek sada je u Japanu predstavljen potpuno novi kei automobil Daihatsu Move.
Prvi put za trideset godina, kompanija se odlučila na promenu formata modela. Ali, uprkos globalnom trendu, Move nije postao krosover. Dok su prethodne generacije bile klasični hečbekovi sa povišenim krovom i običnim bočnim vratima, nova verzija je mikroven sa kliznim zadnjim vratima i podeljenim prednjim nosačima krova.
Iako je ukupna visina porasla samo za 25 mm (sada iznosi 1.655 mm), dužina (3.395 mm) i širina (1.475 mm) su ostale nepromenjene, jer su ograničene japanskim zakonima za kei vozila. Međuosovinsko rastojanje povećano je sa 2.455 na 2.460 mm. Move se može opremiti točkovima sa felnama prečnika 14 ili 15 inča, a sve verzije osim osnovne imaju električni pogon kliznih vrata.
Za novi model dostupno je trinaest boja karoserije, uključujući dvobojne kombinacije sa crnim ili belim krovom. Pored toga, različite verzije mikrovena imaju različit dizajn svetala, maske hladnjaka, dekorativnih elemenata i felni.
Na vrhu ponude nalazi se Move RS sa sportskim stilom, a dostupni su i paketi Dandy Sport i Noble Chic. Prvi donosi tamnu estetsku obradu, dok drugi nudi svetlije tonove, bakarne detalje i grafike na karoseriji.
Četvorosedni enterijer maksimalno je praktičan i funkcionalan. Na primer, nasloni zadnjih sedišta ne samo da se mogu oboriti radi prevoza tereta, već mogu da se obore unazad, čime se unutrašnjost pretvara u dvosed sa prostorom za spavanje. Centralni tunel ne postoji, a iznad prednje table ističe se ekran multimedijalnog sistema dijagonale 7 ili 9 inča, u zavisnosti od paketa opreme. Postoje i dve varijante instrument-table, obe sa analognim pokazivačima.
Na centralnoj konzoli nalazi se polica za bežično punjenje telefona, a ispod nje tasteri za kontrolu klime.
Daihatsu Move zasnovan je na univerzalnoj platformi DNGA (Daihatsu New Global Architecture), što podrazumeva prednji pogon, prednje ogibljenje mekferson i polunezavisno zadnje vešanje. Ipak, za sve verzije se može naručiti i pogon na sve točkove sa spojnicom na zadnjoj osovini, pri čemu zadnje ogibljenje koristi osovinu De Dion.
U skladu sa propisima za kei vozila, ispod haube se nalazi trocilindarski motor zapremine 660 „kubika“. Atmosferska verzija razvija 52 KS i 60 Nm, dok verzija Move RS ima turbomotor snage 64 KS i obrtnog momenta 100 Nm. Sve verzije koriste CVT, bez ikakvih hibridnih dodataka!
Novi Daihatsu Move već je dostupan na japanskom tržištu po ceni od 1,36 miliona jena (oko 8.230 evra). Za najskuplju verziju Move RS sa pogonom na sve točkove potrebno je izdvojiti 2,02 miliona jena (oko 12,2 hiljada evra).
AutoRepublika
(68)
Чланак Daihatsu Move nove generacije се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






