Naredna generacija Toyote Supre neće imati nemačku mehaniku

Toyota GR Supra (kodna oznaka J29/DB) stigla je 2019. godine, čak 17 godina nakon što je legendarni prethodnik pod imenom […] Чланак Naredna generacija Toyote Supre neće imati nemačku mehaniku се појављује прво на Auto Republika.

Jul 27, 2025 - 07:55
 0  12
X
Naredna generacija Toyote Supre neće imati nemačku mehaniku

Toyota GR Supra (kodna oznaka J29/DB) stigla je 2019. godine, čak 17 godina nakon što je legendarni prethodnik pod imenom Supra A80 prestao da se proizvodi zbog strožih ekoloških propisa. Kada se pre šest godina ovaj sportista vratio, japanski proizvođač vozila je jasno stavio do znanja da je ovako slabo popularan model moguće ponuditi tržištu samo zahvaljujući saradnji sa BMW-om. Upravo ta saradnja rezultirala je blizancima koje duhoviti narod nazva  „Zupra“. Radi se o mešavini imena modela Toyota Supra i BMW Z4, koji dele platformu i motore.

Međutim, čini se da se tom partnerstvu bliži kraj. Kako prenosi Forbes, pozivajući se na japanski časopis Best Car, trenutna generacija u postojećem obliku neće preživeti 2026. godinu.

Iako je tražnja u SAD-u nedavno za nekoliko meseci produžila život Z4-u, BMW navodno ne planira ništa za 2027. godinu. Zato Toyota ima želju da sledeću generaciju Supre razvije potpuno samostalno, i to već krajem 2027. godine.

Japanski magazin Best Car tvrdi da će potpuno nova šesta generacija GR Supre koristiti domaći motor, i da kompanija već testira najmanje dva prototipa. U pitanju je dvolitarski turbobenzinski četvorocilindraš s hibridnom asistencijom, koji u testnim verzijama razvija oko 400 konjskih snaga.

Za poređenje, aktuelna Supra Final Edition za američko tržište koristi BMW-ov redni šestocilindraš B58 koji daje 382 „grla“. Motor koji se pominje verovatno je G20E, koji je poznat kao veća verzija motora G15E iz konceptnog GR Yarisa M. U tom konceptu, motor razvija čak 435 „konja“, pa je realno očekivati da serijska verzija G20E bez problema može da parira ili čak premaši B58, čak i bez hibridnog dodatka.


Toyota navodi da bi veći turbo punjač bez problema doveo ovaj motor na kotu od preko 600 konjskih snaga, a ako to nije dovoljno, ostavljen je prostor za proširenje cilindra. Dakle, snage neće manjkati, ali ono što ostaje otvoreno pitanje jeste: da li će fanovi prihvatiti Supru sa četiri cilindra?

Toyota i Mazda već sarađuju na raznim projektima, posebno u oblasti elektrifikacije. Best Car iznosi podatke da je saradnja proširena i na motor pa se tako u drugom prototipu Supre testira i Mazdin redni šestocilindraš, sličan onom iz CX-70-a, koji koristi e-SkyActiv G kao blagohibridni pogonski sklop.

Ipak, sve ukazuje na to da će četvorocilindraš pobediti u trci za serijsku verziju, pre svega zbog manje mase, bolje agilnosti i veće efikasnosti. Ostaje da se vidi hoće li zaljubljenici u automobile prihvatiti ovaj kompromis, jer mnogi i dalje žele „pravi“ motor u sportskom kupeu. Možda će veći motor biti rezervisan za Lexusovu varijantu, ali čak i Mazda planira da svoj redni šestak zameni novim četvorocilindarskim motorima iz porodice SkyActiv-Z.

Kad se Nissan GT-R vratio kao R35, mnogi su žalili što nije imao redni šestocilindraš. Kada se Supra vratila, kritike su pljuštale jer je „samo prerušeni BMW“. Kada nova Supra stigne, verovatno će biti kritika jer je hibrid, a možda i zato što ima „samo“ četiri cilindra. Ipak, ako nasledi deo tehnologije iz naslednika Lexusa LFA-a s motorom 4,0 V8, možda Toyota uspe da pozicionira Supru kao „pola superautomobila“ – lagan, hibridan, i brutalno brz.

Jedno je sigurno – sledeća Supra biće „bez rezerve“ Toyota, i to uklanja najveću zamerku koju su kritičari imali do sada. I koliko god se promena možda ne dopala tradicionalistima, jasno je da Toyota planira da Supra ostane važan deo sportske ponude, i da bude spremna za novu eru.

AutoRepublika

(3)

Чланак Naredna generacija Toyote Supre neće imati nemačku mehaniku се појављује прво на Auto Republika.

Koja je vaša reakcija?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow