Možete li da zamislite Fordov Focus kao SUV?
Pa, počnite polako! Izgleda da je tvorac Biblije u pravu, jer ni u slučaju Forda i Focusa, ni nakon smrti […] Чланак Možete li da zamislite Fordov Focus kao SUV? се појављује прво на Auto Republika.

Pa, počnite polako! Izgleda da je tvorac Biblije u pravu, jer ni u slučaju Forda i Focusa, ni nakon smrti ne nastupa kraj. Naime, nakon više od četvrt veka uspeha u segmentu kompaktnih vozila, američki div krajem ove godine obustavlja proizvodnju pomenute legende. Ali, deluje da samo ime neće ostati u istorijskim knjigama, već da će biti preneto na novi krosover.
Ovo nagoveštava pisac članka na britanskom specijalizovanom portalu Autocaru, gde navodi da čelnici prekookeanske marke neguju planove o ponovnoj upotrebi naziva iz naslova. Nalepnice bi bile nalepljene na novi SUV srednje veličine, a koji bi mogao biti lansiran tokom 2027. godine. Ne samo to, navedeno je i da bi verovatna proizvodnja mogla biti organizovana u fabrici u španskoj Valensiji, a koja je osposobljena za montažu do 300 hiljada četvorotočkaša na godišnjim osnovama.
Kako rekosmo, proces sklapanja aktuelnog Focusa se bliži kraju i on je viđen za novembar, pa Ford nakon toka planira da zatvori nemačka postrojenja u Sarluiju.
Novi Focus s povišenim odstojanjem od tla navodno neće u evropskoj paleti Forda zameniti aktuelnu Kugu (u Americi takođe poznatu kao Escape), iako će biti otprilike iste veličine. Umesto toga, prodavaće se zajedno sa Kugom i nudiće „višeenergetske“ opcije pogonskog sklopa, uključujući i hibridne i potpuno električne varijante. Iako još uvek nema zvanične potvrde, moguće je da će novi Focus naslediti i blagohibridne pogonske sklopove s aktuelne Kuge. Isto važi i za dopunjive hibride.
Novi model će biti izrađen na Fordovoj platformi C2 kao istoj onoj arhitekturi koja je u Americi osnova za Bronco Sport i Maverick, kao i za evropsku Kugu i kineski sedan Mondeo. Ford je takođe koristio arhitekturu C2 na odlazećem heču Focusu.
Zakleti obožavaoci Focusa možda nisu oduševljeni što se njihov omiljeni model sa petoro vrata pretvara u krosover. Ali ovo ne bi bio prvi put da Ford menja namenu klasičnog imena. Plavi oval je prethodno oživeo nazive Capri i Puma za dva električna krosovera koja se prodaju u Evropi. Testove oba krosovera imate na raspolaganju u odnosnoj rubrici na AutoRepublici.
Puma je postala jedan od najpopularnijih Fordova na evropskom tlu, pa je tako samo u prvih pet ovogodišnjih meseci, kupcima na našem kontinentu isporučeno više od 64 hiljade primeraka električnog SUV-a, to jest više od bilo kog bratskog modela iz asortimana.
U međuvremenu, kompaktna Kuga je tokom 2024. godine bila jedna od najprodavanijih u Evropi, s više od 105 hiljada isporučenih jedinica. Ako novi SUV Focus krene Kuginim stopama, mogao bi da se pokaže podjednako popularnim i preko okeana.
AutoRepublika
(3)
Чланак Možete li da zamislite Fordov Focus kao SUV? се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






